Oko za oko - recencja Now You See Me 2

 

Pamiętam jak dziś ,ze trzy lata temu po obejrzeniu pierwszej części iluzji byłam zachwycona dziełem Louis'a Leterrier'a. W pierwszej części iluzji było wszystko czego było mi trzeba:dobrzy bohaterowie, akcja i dużo magi. Po tak dobrym rozpoczęciu z niecierpliwością czekałam na kontynuacje historii o magikach. 

Dupy nie urwało.

Tak skomentowałam film po wyjściu z kina. Druga część zaczyna się intrygująco o znanym już widzom schemacie.Tym razem jeźdźcy są pokazani z całkiem innej perspektywy, podającej wątpliwości ich szlachetne pobudki. Tajemnicze stowarzyszenie oko chce aby usunęli się w cień co nie każdemu z nich się podoba. Zostaje ukazana ludzka natura rządna władzy i przewodnictwa. Gdy w końcu tajemnicze stowarzyszenie pozwala im wyjść z ukrycia okazuje się ,ze są wplątani w intrygę a ich przywódca już na samym początku zostaje zdemaskowany. Jeźdźcy muszą poradzić sobie bez Dylana.

W drugiej części iluzji spotykamy dobrze znanych nam już bohaterów jak i tych nowych.Miejsce Henley zajmuje nowa dziewczyna  grana przez znakomita Lizzy Cuplan.  Postać Luly wnosi świeżość w zespół ,nowe sztuczki i dużo charyzmy. Na ekranach możemy zobaczyć również słynnego  Daniel'a Radcliffe który zdecydowanie rozwinął się od czasów Harry Pottera.

Postacie znane z pierwszej części również nie zawodzą. Zostają pokazane ich więzi rodzinne. Poprzez ukazanie bohaterów w niekorzystnych sytuacjach daje nam ich nowy zaskakujący obraz.

Muzyka w filmie jest momentalnie straszna ale w najważniejszych momentach nie zawodzi i podtrzymuje napięcie.  Iluzja 2 jest filmem akcji z wątkami kryminalnymi . Dużo się dzieje i widz ani na moment nie może przysnąć. Film ma również sporo wątków humorystycznych dzięki temu możemy się pośmiać. Jeźdźcy nie kontrolują już wszystkiego tak jak w pierwszej części co pokazuje ich w ciekawym świetle.

Osobiście zabrakło mi spektakularnych sztuczek które pojawiły się w pierwszej części i napięcia. Iluzja 2 mimo zaskakującego zakończenia nie zachwyciła mnie tak jak jej poprzedniczka. Mam nadzieje ,ze trzecia część będzie zdecydowanie bardziej podobna do pierwszej a producenci skupią się na magi a nie wątkach kryminalnych.

 

A wy co sądzicie o tym filmie?

4 komentarze:

  1. filmu jeszcze nie widziałam, ale widzę ze muszę nadrobić :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawie opisany film i z chęcią zobaczę oby dwie części :)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam ten film, najbardziej za muzykę, która jest po prostu wspaniała, tak jak napisałaś podtrzymuje doskonale wszelkie ważne momenty

    OdpowiedzUsuń
  4. Oglądałam część pierwszą, nawet mi się podobała, ale nie wiem czy mam chrapkę na dwójkę... Może kiedyś :D

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 . , Blogger